Február 17. Főzőcske okosan

2013.02.17. 17:51

szerző: Csigácska

Ma reggel úgy ébredtem hogy édességet kell enni, különben vége a világnak.

Párom még az igazak álmát aludta reggel 6kor, én meg a konyhában turkáltam.

Az ebéd meg volt tervezve, zöldség leves, lecsós tarhonya virslivel.

De édességgel nem készültem ezen a héten a bevásárló listáról lemaradt. 

Nem fért bele a költségvetésbe.

És hát persze ilyenkor tör rám a csokiroham....

Aztán megvilágosodtam. :) Kipakoltam minden sütihez használható dolgot az asztalra, majd csak megjön az ihlet.

Amikor megláttam a 3 napos zsömléket eszembe is jutott. Máglyarakást csinálok.

A recept:

Máglyarakás 

kb. 6 alma
1 mk. őrölt fahéj
15 dkg margarin
8 zsemle
1 l tej
4 tojás
30 dkg porcukor
1 cs. van. cukor
baracklekvár

Az almákat megmossuk, meghámozzuk, félbevágjuk, kimagozzuk, vékonyan felszeleteljük, fahéjjal megszórjuk és 5 dkg margarinon megpároljuk.
A zsemlét kockákra vágjuk és egy tálba tesszük.
A tejet felforraljuk, a tojások sárgáját a fele cukorral, a van. cukorral és a margarinnal összekeverjük, a forró tejbe belekeverjük és rálocsoljuk a zsemlére.
Egy tepsit kikenünk margarinnal, zsemlemorzsával meghintjük, a zsemle felét belerakjuk, ráterítjük az almákat és a maradék zsemlével beborítjuk.
Baracklekvárt kevés vízzel elkeverünk, ezzel megkenjük a tetejét, sütőben 180 fokon 30 percig sütjük.
A tojásfehérjéket a maradék cukorral habbá verjük, belekeverünk kb. 2 ek. lekvárt, a "rakottasra" kenjük és visszatoljuk a sütőbe, hogy a hab kicsit rászáradjon.
 
 A tojássárgájához hozzátettem mind a 30 dkg cukrot, mert a felvert habba inkább 3 evőkanálnyi baracklekvárt löttyintettem.

 

Nem is kellett vásárolni semmit hozzá, hatalmas tepsivel lett, a barátok is ezt ették délután mikor felugrottak egy kávéra, beszélgetni.

 

 

Címkék: főzés takarékosság költségcsökkentés bevásárlólista pénz spórolás spórolási tippek pénz megtakaritás pénz gyüjtés spórolás a konyhában spórolás napról napra spórolás 2013 spórolás+technikák

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolasihataridonaplom.blog.hu/api/trackback/id/tr65085479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása